احدثكم من مصرنا الجديدة .. مصر العزة .. مصر الكرامة .. مصر الحلوة من النهاردة دي بلدك انت ماترميش زبالة فى الشارع ماتكسرش إشارة ماتدفعش رشوة ماتزوّرش ورقة اشتكي أي جهة تقصر في شغلها ما تمشيش عكسى ما تدخلش من باب الخروج في المترو ، ما تعاكسش البنات ماتقولش "وانا مالى" و راعى ربنا فى شغلك فرصتك تبني بلدك بإيدك انـشـر الحـمـله وسـاهـم في صناعـه مستقبل جديد للمصريـين قبل ماتمشى ادعى لمصر وشباب مصر

الثلاثاء، مارس 09، 2010

أحــَـاسـِـيـــــــــس ٌ . . .

من عمايل ايد .... мαησηα بالظبط الساعة 1:09 ص


أ ُحِــــسُّ بـِشـَـــئ ٍ يـُعــَـــذ ِّبُ ذ َاتـِـــي
و يَـمـْــلأ ُ بالـشـَّـــوْكِ دَرْبَ حَيـَاتـِــــــي

أ ُحـِــسُّ بـِـهِ . . مِـثـْـلَ أنـْيـَــابِ غــُـول ٍ
تـُمـَـزِّقُ لـَحْـمِــي و تـَمْـحـُـو ثـَبَـاتـِــــــي

أ ُحـِـسُّ بـِـهِ فـي كـَئِـيـــبِ اللـيَـالــي
يـُعـَـقـــِّـدُ لــي طـَيـِّــعَ الـمُـشـْـكـِــــلاتِ




عبد الرحمن يوسف

16 داقوا الشاى وقالولى رأيهم:

Ana keda يقول...

حلوة اوى
بس يا ترى ليه احنا دايما بتبقى الاحاسيس السلبية اعمق جوانا من احاسيس الفرحة
واحاسيسنا فى المشكلات بتبقى جوانا ومعلمة اكتر..
يبقى غاويني نكد ولا مؤاخذة بقى:)

الشاعر الفنان أحمد فتحى فؤاد يقول...

جميل طبعا
و إحساس رائع

تحياتى

غير معرف يقول...

حلوة اوى
تسلمى يارب

لن أبكي أبداً يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حلوة أوي يا منونتي ولن يكون اختيارك أرق منكي .. حقيقي بجد رائع جداً ذوقك كلماتها عذبة جداً ورقراقة
(:

بحبك في الله
بونبونايتك D:

Cute Kitty **sookra يقول...

منونه

وحشانى جدا جدا

وكمان نفسى اطمن عليكى والموضوع اللى قولتيلى عليه ايه حصل فيه

ثانيا

بقالى فتره من 3 بوستات موش عارفه افتح مدونتك بتهنج لى الجهاز

واخيرا فتحت البلوج بتاعتك

انا اشعر بنفس الاحاسيس

وليا تعليق على بوست كل تأخيره وفيها خيره

انا بكرهها الكلمه دى وانا اتاخرت فى الكليه 10 سنين يعنى عديت اكتر منك اهو
هههههههههه

تعرفى تعليقى الوحيد انى اقولك حاجه انت قولتيها قبل كدا اننا بنكتب بعض
يعنى باجى هنا الاقى منونه كاتبانى انا
وهكذا فعشان كده بقيت كتير موش بعرف اعلق
سامحينى

Unknown يقول...

كلام رائع ومدونة مفيدة

تقبلي مروري وتحياتي

ويبقى التواصل

Sam Sh يقول...

إختيارك رائع جدا ..
و بالصدفة متناسب تماما مع حالتي النفسية دلوقتي ..
عبد الرحمن يوسف أصلا عبقري في إختيار كلماته كشاعر

تحياتي

حصان المرجيحة يقول...

بجد كلام جمييييييييييل
تسلم ايدك
تقبلي مروري

Tamer Moghazy يقول...

مع ان الـ (احساس) كويس
بس عاوز اسال سؤال..
ليه معظم بوستاتك حزينة الفترة اللي فاتت دي..؟؟

احنا داخلين على اعياد الربيع..
كل سنة وايامك كلها ربيع :)

أسماء حسين يقول...

عارفة عند حتة
أحس به مثل أنياب غول
فكرتينى بيحيى حقى فى مقدمة رباعيات جاهين
لما كان بيتكلم عن الحزن اللى بيطبطب والحزن اللى بينهش ويفترس..فى حزن بنستحمله ويريحنا سكوته وحزن تانى بينهش فينا من جوة
كنت بحب الحتة دى أوى والأبيات دى فكرتنى بيها..حلوة أوى يا منوش أنا أول مرة أقراها

Aиgel يقول...

اختيارك رااااااائع بجد
تعرفي أنا عايزاكي تفرحي عشان أنا حاسه أننا مرتبطين روحانياً
اه والنبي افرحي D:

الكلمات مش أقسى من إحساسي
وكنت عايزه اقولك انها كلها عجبتني ولفتت انتباهي بس
دول أكتر شاطرين
أ ُحـِـسُّ بـِـهِ فـي كـَئِـيـــبِ اللـيَـالــي
يـُعـَـقـــِّـدُ لــي طـَيـِّــعَ الـمُـشـْـكـِــــلاتِ

мαησηα يقول...

سامح .. تسلم يارب

وبجد ميرسى ليك كتييييييييير علشان انت

اللى عرفتنى على عبد الرحمن يوسف

وبجد هو شاعر رائع حقيقى كان فايتنى كتير

بعدم معرفتى بيه

ميرسى على مرورك ومتابعتك يا سامح

мαησηα يقول...

حصان مرجيحة .. اتشرفت بزيارتك الاولى

واتمنى ماتكونش الاخيرة يارب

كلام جميل فعلا وتسلم ايد

عبد الرحمن يوسف وما على غير الاختيار

الحمد لله انى وفقت ف اختيارى

شرفنى واسعدنى مرورك

мαησηα يقول...

تيمو .. اين انت يا اخى العزيز

بجد انت فين ؟ مختفى كده ولا حس ولا خبر

وسايب الدنيا تضرب تقلب

يارب يكون اللى مانعك عن بلوجر خير يارب

نيجى بقه لسؤالك .. تعرف والله من سؤالك ده حسيت انى بقالى

فترة جامدة منكدة عليكوا فعلا ههههههه يالهوتى ده انا جبارة وانتوا مستحملينى ليه ؟

ربنا مايحرمنيش منكم يا احلى اخوات ف الدنيا

وياسيدى مشكلتى انى انا مابعرفش اخبى يعنى لو زعلانة

هتلاقينى كتبت بوست زعل مبسوطة هتلاقينى كتبت بوست انبساط

وانا كل الفترة اللى فاتت دى متنكد عليا وف حالة نفسية اقل من الصفر شويتين تلاتة

عارف بحب تفائلك ده اوى

حاضر والله هتفائل وهابقى فريش

ومش هنكد عليكوا تانى معلش

نورتنى يا تيمو ماتغيبش علينا كده

мαησηα يقول...

بوكى .. احلى واحد كابتشينو بيظبطلى دماغى ههههههههه

تصدقى انا شبهت على الكلام حسيت

انى زى ماكون شفت زيه او حسيته قبل كده

انتى فكرتينى بيه يا بوكى

ميرسى ليكى يا قمر

انتى احلى يا جميل .. نورتينى حبيبتى

мαησηα يقول...

بونبونتى الرقيقة ..

انتى اروع حبيبتى والله

ههههههههههه حاضر انا فرحت اهو هههههههه

على فكر نفس الجزء اللى اثر فيا اوى

حاسة اننا هنتحسد وربنا لنتحسد

ربنا يسترها علينا يارب

 

ೋ واحــد شـاى ♨ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea