احدثكم من مصرنا الجديدة .. مصر العزة .. مصر الكرامة .. مصر الحلوة من النهاردة دي بلدك انت ماترميش زبالة فى الشارع ماتكسرش إشارة ماتدفعش رشوة ماتزوّرش ورقة اشتكي أي جهة تقصر في شغلها ما تمشيش عكسى ما تدخلش من باب الخروج في المترو ، ما تعاكسش البنات ماتقولش "وانا مالى" و راعى ربنا فى شغلك فرصتك تبني بلدك بإيدك انـشـر الحـمـله وسـاهـم في صناعـه مستقبل جديد للمصريـين قبل ماتمشى ادعى لمصر وشباب مصر

الأحد، فبراير 15، 2009

اتعلمت ارسم بيت ..

من عمايل ايد .... мαησηα بالظبط الساعة 10:27 م


" عارفة يا ميس منى انا اتعلمت ايه النهاردة "

مسكت ايدى فى ايديها وايديها التانية
شايلة شنطتى وفوق كتفها شنطتها

وخارجة فرحانة جداااااااااا انها مروحة معايا

واحلى ابتسامة منورة وشها .. وباجمل صوت لقيتها بتقولى

" عارفة يا ميس منى انا اتعلمت ايه النهاردة ..
اتعلمت اكتب a كابيتل وسمول

واتعلمت ارسم بيت "

وكنا من شوية قاعدين بنرسم وعلمتها ترسم البيت

استغربت اوى انها قبل مابتمشى من الحضانة
بتراجع نفسها هى اتعلمت ايه فيها

سألت مامتها انتى علمتيها كده قالتلى
لأ والله هى بتيجى كل يوم تقولى
ياماما انا اتعلمت كذا وكذا فى الحضانة

وتنزل عند جدتها تلعب مع اولاد عمها وتطلع تقول انا اتعلمت كذا

وقبل ماتنام تقول يابابا انا اتعلمت كذا وكذا النهاردة ..

رسمت البيت حلو اوى وبسرعة ماشاء الله عليها ربنا يحميها ويحفظها

رسمته قدامها مرة واحدة راحت رسمته بعدى ع طول

فرحت اى انى علمتها حاجة ..

بالليل كلمتنى قلتلها عرفتى ترسمى السمكة

قالتلى ياميس منى انا مش عارفة ارسمها

قلتلها لما تيجى عندى هاعلمك ترسميها
قالتلى وهنلون مع بعض قلتلها اه

قالتلى انا بحبك اوى
( ودى اجمل كلمة بسمعها كل يوم من حبايبى )

قلتلها ليه قالتلى مش عاررفة قلتلها لأ لازم تعرفى
انتى بتعملى اى حاجة ليه ؟

قالتلى علشان انتى ميس منى
( هههههههههههههه وميس منى دى
تعنى الرسم والكلام والغنا

مع بعض وحاجات تانية بحب اعملها معاها )

قلتلها وانا بحبك اوى علشان شايفة فيكى حلم نفسى يتحقق

قالتلى نعم ( وده معناه انها مش فاهمانى )

قلتلها تصبحى على خير اشوفك بكرة

قالتلى حاضر

وحطيت السماعة ونزلت من عينى دمعة
وانا بدعيلها وبقول ربنا يحميكى ويخليكى ليا

ومايحرمنى منك ابدا ويرزقنى ببنوتة زيك اللهم اميييييييييييييييييييين


0 داقوا الشاى وقالولى رأيهم:

 

ೋ واحــد شـاى ♨ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea