احدثكم من مصرنا الجديدة .. مصر العزة .. مصر الكرامة .. مصر الحلوة من النهاردة دي بلدك انت ماترميش زبالة فى الشارع ماتكسرش إشارة ماتدفعش رشوة ماتزوّرش ورقة اشتكي أي جهة تقصر في شغلها ما تمشيش عكسى ما تدخلش من باب الخروج في المترو ، ما تعاكسش البنات ماتقولش "وانا مالى" و راعى ربنا فى شغلك فرصتك تبني بلدك بإيدك انـشـر الحـمـله وسـاهـم في صناعـه مستقبل جديد للمصريـين قبل ماتمشى ادعى لمصر وشباب مصر

الاثنين، فبراير 16، 2009

مصاص الدماغ ...

من عمايل ايد .... мαησηα بالظبط الساعة 10:02 م


فجأة لقيت نفسى مسئولة عن 250 طفل

ربنا وحده اللى يعلم يعنى ايه تكون قاعد لوحدك

مع 250 جن صغير

وبشقاوتهم لوحدى وازاى اخليهم قاعدين

من غير ما يعملوا دوشة

وكل واحد يروح فى الباص بتاعه من غير لغبطة

عايزة ااقول انى طلعت عينى على ما بس

قعدوا كل واحد فى مكانه

وقدرت بعد معاناة انى اسيطر على الوضع

واذ فجأتاَ الاقى شيئ طوله 35 سم

علشان مااظلموش ممكن

يكون 40 سم يشق صفوف الاطفال

واتشعلق فى رقبتى وبيقول هاااااااااااااااااع مصاص الدماغ

هامص دماغك هااااااااااااااااااااااااع

انا انفجرت من الضحك البيه زيزو اصغر ولد عندنا فى الحضانة

والاستاذ شاف انى شريرة علشان مقعداهم مكتومين فحب يخلص

عالم الاطفال من شرى ههههههههههههه

بس كانت طالعة منه زى العسل

انا مصاص الدمااااااااااااااااغ هاااااااااااااااع

ياحبييبى انزل يقولى انا مش حبيبك هااااااااع انا مصاص الدماغ

طيب خلاص حقك عليا يا زيزو انزل ماسكنى

من رقبتى وانا

اصلا بغير انا مش زيزو انا اتحولت

ماشاء الله كمان اتحولت

يقولى اه بقيت من المتحوليييييييييييين هااااااااااااااااااااااع

واخيرا نزل علشان يتحول ويرجع زيزو

ورجع بيبتسم ابتسامته السكرة دى

ويقولى ميس هو الباص جه

بمنتهى البراءة نسيت اقولكم انه

نزل لما قلتله انزل بدل ما هاديلك حقنة ههههههههههههه

سألت مامته تانى يوم هى صحبتى عن كل اللى حصل ده تقولى

ايوة نسيت اقولك انه بيتحول لمصاص دماغ لما بيكون عامل

حاجة غلط او لما يكون حاسس انى اتنرفزت اوى عليه علشان يضحكنى

بصراحة انا مت من الضحك وطبعا احباب الله اما صدقوا انى

تحت ايدى مصاص الدماغ راحوا هجموا عليا وقعدوا يبوسوا فيا

اللى انقذنى ان الباص جه

وقدرت اسيطر على الباقين لحد ما الباص يروح ويرجع تانى

كل ده علشان اتفرج على فيلم مصاصى الدماء

والمتحولون وهو سمعها مصاص الدماغ

( لان مامته حولت التليفزيون وقالت لا ده فيلم مصاصى دماء

يدوبك دخلت المطبخ كان الاستاذ جاب الفيلم وقعد يتفرج )

مش الدماء وشافهم بياكلوا

من الرقبة فاقتنع انهم مصاصوا الدماغ

نفسى اعرف حاجة واحدة قرأ الترجمة ازاى

وعرف انهم بيتحولوا ده اللى هيجننى

بس قلت يمكن يكون تعويض عن غباء

اخوه الكبير وعدم شطارته فى الحضانة

فربنا عوض مامته بطفل مثقف بيترجم انجليزى على طول




2 داقوا الشاى وقالولى رأيهم:

د.محمد ربيع هاشم يقول...

مررت من هنا فبهرني ما رأيت
وعد بعودة مطولة

мαησηα يقول...

تسلملى يارب يا دكتور محمد

ويسلم مرورك العطر

وفى انتظارك طبعا فى اى وقت تنورنى

 

ೋ واحــد شـاى ♨ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea