احدثكم من مصرنا الجديدة .. مصر العزة .. مصر الكرامة .. مصر الحلوة من النهاردة دي بلدك انت ماترميش زبالة فى الشارع ماتكسرش إشارة ماتدفعش رشوة ماتزوّرش ورقة اشتكي أي جهة تقصر في شغلها ما تمشيش عكسى ما تدخلش من باب الخروج في المترو ، ما تعاكسش البنات ماتقولش "وانا مالى" و راعى ربنا فى شغلك فرصتك تبني بلدك بإيدك انـشـر الحـمـله وسـاهـم في صناعـه مستقبل جديد للمصريـين قبل ماتمشى ادعى لمصر وشباب مصر

الجمعة، مارس 20، 2009

وافـــــــــــــــتكــــــــــــــــــرت ...

من عمايل ايد .... мαησηα بالظبط الساعة 3:05 م


حياتى وهو مش فيها سنين عدت رضيت بيها

وفاكرلو قابلت عنيه عادى جدا هاعديها

واديك ياللى افتكرت نسيت

قابلتوا الليلة واتهزيت

طب ازاى فى حاجات بتموت

بتيجى الصدفة تحييها

وافتكرت لما جت عينى فى عينه سنينى معاه

وافتكرت وعد كان بينى وبينه زمان خدناه

وافتكرت مسكته فى ايدى وايدى خلاص سايباه

قصادى عيونه محتاره يقرب ولا يتدارى

جه اليوم اللى اشوفه انا فيه

ومانتكلمش يا خسارة

دى صعبه عليا واعمل ايه مافيش فى ايديا شئ تانى

خلاص اهو اسمى شفت عنيه عشان دى بجد وحشانى

وافتكرت لما جت عينى فى عينه سنينى معاه

وافتكرت وعد كان بينى وبينه زمان خدناه

وافتكرت مسكته فى ايدى وايدى خلاص سايباه



*********

والله اللى كتب الاغنية دى

اكيد مليون فى المية عاش الموقف ده

وكلمة صعبة دى شوية

على اللى حسيت بيه لما عشت الموقف ده

انا ع فكرة بجد متضايقة ومخنوقة ونسيت انا كنت هاكتب ايه ؟

مش فاكرة غير انى

افتكرت .. وافتكرت .. وافتكرت ... :(





0 داقوا الشاى وقالولى رأيهم:

 

ೋ واحــد شـاى ♨ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea