احدثكم من مصرنا الجديدة .. مصر العزة .. مصر الكرامة .. مصر الحلوة من النهاردة دي بلدك انت ماترميش زبالة فى الشارع ماتكسرش إشارة ماتدفعش رشوة ماتزوّرش ورقة اشتكي أي جهة تقصر في شغلها ما تمشيش عكسى ما تدخلش من باب الخروج في المترو ، ما تعاكسش البنات ماتقولش "وانا مالى" و راعى ربنا فى شغلك فرصتك تبني بلدك بإيدك انـشـر الحـمـله وسـاهـم في صناعـه مستقبل جديد للمصريـين قبل ماتمشى ادعى لمصر وشباب مصر

الثلاثاء، يناير 06، 2009

محدش بيفكر غير فى لذاته ..

من عمايل ايد .... мαησηα بالظبط الساعة 1:35 م


معلش انا كل شوية مصدعاكوا بحكاياتى مع كتاكيتى

بس انا عايزة المواقف دى تتسجل ..

لانى بعيد عنكوا بقه عندى زهايمر وفى ابشع حالاته

عبد الجواد ابن واحدة صاحبتى عنده تلات سنين .. بس بجد عسوووووووول

اول ماشافنى يقولى انتى مس منى صاحبة مامتى .. انتى عسولة ههههه

بقوله بتعاكسنى يقولى لأ بس انا حبيتك ومامتى بتحبك قلتله الحمد لله

المهم بقه كل يوم يجى يقولى حاجة مبدعة من ابداعاته

فى يوم لقيته جاى بيوزع علينا تذاكر سينما

يقولنا كل واحدة تاخد جوزها وابنها بودى وتروح السينما وتتفسح

ههههههههههه على اساس ان كل الاولاد بودى زيه

المهم بقه امبارح مامته كانت بتشترى لبس للنونو الجديد اللى هيجى

وبعدين دخلت محل اكسسوارات وقعدت تتفرج لقيت بودى واقف بيتفرج على عقد وعمال يكلم نفسه

هيعجبها .. وهيليق عليها .. فقلتله حبيبى انت بتعمل ايه ؟؟

قالها تفتكرى العقد ده هيعجب مس منى .. فالبنوتة اللى فى المحل بتقول مين مس منى

قالها المس بتاعتى فى الحضانة وصاحبة مامى .. مامته والبنوتة مابقوش عارفين يعملوا ايه

معاه غير انهم يبوسوه ويقولوا ربنا يبارك فيك

المهم بقه انا انبسطت اوى .. لسبب انى اخيرااااااا لقيت حد بيفتكرنى

وبيفكر فيا .. مش وانا معاه بس لأ وانا بعيد كمان

بجد احساس جميل اوى انك تلاقى الناس فاكراك وبتفكر ازاى تسعدك

احساس لقيته طالع من طفل مايعرفنيش غير بالظبط من تلات شهور

واقرب الناس ليك ناسيك وبيفكروا ازاى يسعدوا نفسهم على حساب راحتك انت

ايييييييييييييييه دنيا !!

وعلى راى العبقرى صلاح جاهين


ما حد في الدنيا واخد جزاتــــــــــــــــــه

و لا حــــــــــــــــد بيفكر في غير لذاذاته

ما تعرفيش يا حبيبتي .. أنا و انتي مين؟

إنتي عروس النيل ... و أنا النيل بذاته

عجبي !!


0 داقوا الشاى وقالولى رأيهم:

 

ೋ واحــد شـاى ♨ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea