احدثكم من مصرنا الجديدة .. مصر العزة .. مصر الكرامة .. مصر الحلوة من النهاردة دي بلدك انت ماترميش زبالة فى الشارع ماتكسرش إشارة ماتدفعش رشوة ماتزوّرش ورقة اشتكي أي جهة تقصر في شغلها ما تمشيش عكسى ما تدخلش من باب الخروج في المترو ، ما تعاكسش البنات ماتقولش "وانا مالى" و راعى ربنا فى شغلك فرصتك تبني بلدك بإيدك انـشـر الحـمـله وسـاهـم في صناعـه مستقبل جديد للمصريـين قبل ماتمشى ادعى لمصر وشباب مصر

الأربعاء، مارس 05، 2014

بوح

من عمايل ايد .... мαησηα بالظبط الساعة 1:02 ص





حاجتين بجد بيستفزوني فيا اوي 

_ اول حاجة لما بكون تعبانة مش بيبان عليا التعب تلاقيني حلوة كده وزي الفل ووشي زي فلقة القمر .. بس ببقى زي الخراج لو دوست ع اي حتة فيا ممكن  "انز"   وجع وده بيخلي اللي حواليا بعيدا عن اسرتي يقولوا  ماهي زي القردة اهي مش عيانة ولا حاجة .. مش عارفة الصراحة ده حلو ولا وحش  بس ف اعتقادي انه وحش لانه فيه ناس كتير ويمكن كل الناس بتحكم ع البني ادم بشكله من بره ايه
مش مهم هو جواه حاسس ايه :( 

وده شئ مؤلم .. اوي 

_ تاني حاجة لما بكون ف عزا بدخل اعزي الناس وانا الابتسامة ع خلقتي من هنا لهنا كأني رايحة فرح مثلاااااا هههههههههههههه اه والله ومش بعرف امسك نفسي من الضحك وممكن اهزر  .. لما كبرت بقيت بهرب من العزا مش بحب اروح خصوصا لو علاقتي باللي رايحة اعزيه ده قوية .. 

*ده حصل ف عزا جدي شخصيا وكنت بعشقه ولما مات اصحابي جم يعزوني لقوني بهزر وبضحك وانا ع الفيسبوك والمدونة حزينة حزن وكئيبة اكتئاب افتكروني  مش حزينة وبمثل 

*انا مابحبش اشوف حد حزين حتى لو بكرهه .. والله مش بعرف لازم اهزر لازم ابتسم لازم اضحك .. انا ساعات وانا ف اي مصيبة تخصني تلاقيني بعيط وفجأة افتكر حاجة حصلت تفصيلة مثلا بسيطة تضحكني اقوم اضحك وسط العياط 

*انا بحس ان انا روحي ف الناس .. ف الحياة اللي حواليا حتى لو انا مش عايشاها 
فببتسم غصب عني :( 

خلقة ربنا بقه .. وله ف خلقه شؤن

3 داقوا الشاى وقالولى رأيهم:

موناليزا يقول...

الضحك ده حاجة حلوة إوعي تتمني تروح
(كنت زمان كده طول الوقت بضحك على إيه معرفش)
حتى وأنا ماشية في الشارع لوحدي كنتي تلاقيني منشكحة ع الآخر ومهما أحاول افتكر حاجة ضايقتني ولا بتاع ولا الهوا البسمة موجودة برضه:)
دلوقتي بقى نسيت شكلي لما كنت بضحك كان بيبقى ازاي!
لما بروح عزا بعيط أكتر من أصحابه حتى لو مفيش علاقة كانت تجمعني يالميت!
أي مشهد أي موقف أي تعليق أي حاجة في أي حتة كفيلة بفتح شلال دموع ما يتوقفش!

الضحك حلو خليكي كده :)

sony2000 يقول...

انا عمله زييك علي فكره

نيللي علي يقول...

ربنا يفرح قلبك:)

 

ೋ واحــد شـاى ♨ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea