احدثكم من مصرنا الجديدة .. مصر العزة .. مصر الكرامة .. مصر الحلوة من النهاردة دي بلدك انت ماترميش زبالة فى الشارع ماتكسرش إشارة ماتدفعش رشوة ماتزوّرش ورقة اشتكي أي جهة تقصر في شغلها ما تمشيش عكسى ما تدخلش من باب الخروج في المترو ، ما تعاكسش البنات ماتقولش "وانا مالى" و راعى ربنا فى شغلك فرصتك تبني بلدك بإيدك انـشـر الحـمـله وسـاهـم في صناعـه مستقبل جديد للمصريـين قبل ماتمشى ادعى لمصر وشباب مصر

الأربعاء، مايو 23، 2012

فــــــــــاطمة ♥

من عمايل ايد .... мαησηα بالظبط الساعة 1:47 ص








دى فاطمة جول :) 

البنت التركية البسيطة حكايتها حكاية 

هابقى ارغيها بعدين 

بس كنت جاية اقول ان كلنا كنون النسوة بتمثلنا فاطمةجول 

كل واحدة مننا  اغتصب حقها ف الحياة بشكل ما

كل واحدة مننا اتعرضت لنفس مشكلتة فاطمة بس بشكل مختلف

مش بالضرورة زى ماحصل ف المسلسل

المهم انها ضاع حقها واتداست بالأقدام علشان المصلحة

اى مصلحة الا مصلحتها

كل واحدة مننا اغتصب حقها ف الفرحة زيها زى فاطمة جول بالظبط 


وكل واحدة مننا 

 محتاجة تحس بالامان محتاجة  الحنية من نصها الحلو 

محتاجة ان نصها الحلو يحسسها بقوتها


 ويقف جنبها لما تكون ضعيفة او مكسورة 

كلنا محتاجين حد نثق فيه 

 " محتاجين الثقة والامان والحنان اكتر مما تطلقون عليه  " الحب 

محتاجين الاهتمام 

محتاجين حاجات بسيطة اوى كلمة او وردة او حتى طبطبة وبس 

ع كتف الواحدة مننا بعد يوم طويل ومتعب 

كلنا فاطمـــــــــة جول 

 عزيزى الرجل ارجوك كن " كريمًا "


 ♥ ♥ 


وعلى رأى المثل كن لى كريمًا

 اكن لك فاطمة جول




وكريم ده هو كمان حكاية بس مش دلوقتى


فللحديث بقية مدام فى العمر بقية :)




♥ 


تصبحوا ع  انتخابات رئاسية لاول مرة ف مصر :)






13 داقوا الشاى وقالولى رأيهم:

SARAH_EGYPTION يقول...

ع فكره كلامك صح كل حد له حق مغتصب منه بأختلاف المووضع فقط ...........لكن فعلا كثير منا حقوقه مغتصبه

أحسنتى تعبيرا ~~

SARAH_EGYPTION يقول...

بجد تشبيه صحيح فعلا كلنا أو معظمنا حقوقه مهدره أو مغتصبه بأختلاف المشكله فقط

لكن بوجه عام هناك مشكلات بحياتنا

SARAH_EGYPTION يقول...

[جد تشبيه صحصح فكلنا حقوقنا مهدوره

لكن بأختلاف المواقف فقط

b

peach blossom يقول...

عفكرة انا بالصدفة استدليت على مدونتك و يالها من صدفة بالفعل اسلوبك رائع و شكل الصفحة تبعك لحاله قصة يعني حلو أوي اوي بالمصري :)و بانتظار جديدك

мαησηα يقول...

نورتينى يا سارورة حبيبتى

يارب يكون الواحد شاى بتاعى ظيطلك دماغك :)

мαησηα يقول...

peach blossom

يا زهرة الرداق :) نورتينى حبيبتى وشرفتينى وما اجملها صدفة

مدوناتك حلوة يا قمر لنا لقاء

كمان اسلوبك حلو وعاجبنى انه باللغة العربية مش العامية زى حالاتى

نورتى بلوجر كله يا ذات الاحلام الورقية :)

peach blossom يقول...

شكرا حبيبتي و أكيد لنا لقاء
انت بالفعل اسلوبك جميل بطرح الفكرة و المقارنة و عفكرة العامية يمكن مرات تكون أقرب الى القلب :)

تحياتي الى هيئةالعامة لتزبيط الحياة اليومية ؛)

βent Pasha يقول...

- كلنا محتاجين حاجات بسيطة اوى كلمة او وردة او حتى طبطبة
كلامك صحيح ، والبوست حلو
:-)
سلمت يداكِ
تقبلي مروري

βent Pasha يقول...

أسلوبك ف السرد جميل وبسيط

عجبني البوست

:-))

تحياتي لقلمك

تقبلي مروري

NoNa AnGeL يقول...

محتاجين حد يطبطب على كتف الواحدة مننا ..

باختصار محتاجين كريم هههههههه

حلو اوي المثــل ( كن لي كريما اكن لك فاطمة جول )

Serenity :) :) يقول...

صراحة يا منونة..مش بحب المسلسلات التركية...ومن كتر ما الناس بتجيب سيرة فاطمة...كرهت المسلسل كله!
محبيتش غير عاصي ولحظة وداع فقط لا غير ومن ساعتها ماما حلفت علينا منشوفش أي حاجة ^^
ملحوظة...تقريباً دي أول مرة أدخل فيها المدونة الجميلة دي
بس اكتشفت إن هي ومدونتي متطابقتين في التصميم ^^
شيء يشرفني جداً لكن صدقيني مش تقليد ^^
سهـا الوكــيل :)

Serenity :) :) يقول...

نسيت أقولك صحيح...فعلاً أوافقك الرأي في موضوع إن كلنا محتاجين حد يدعمنا أكتر من حد يحبنا،بس لا حياة لمن تنادي ^^

Timo.. يقول...

يااااااااه يا منونا..
وحشني الشاي هنا قووووي :)

كل سنة وايامك كلها اعياد :)

 

ೋ واحــد شـاى ♨ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea